søndag den 26. februar 2012

Flødeboller!

Idag har jeg så lavet hjemmelavede flødeboller - de blev faktisk rigtig gode..

Opskriften (til 10 stk):

100 g sukker
30 ml vand
50 g pasteuriseret æggehvide (1 bæger, 1 ½ æggehvide)

Vand og sukker bringes til kogepunktet, og skal koge i 2 minutter. Æggehviderne piskes let.
Æggehviderne piskes stive, imens sukkermassen hældes langsomt i - og piskes i cirka et kvarter. (JA, et helt kvarter..)

Jeg satte dem på Mariekiks, men jeg vil tro at hjemmebagte bunde - eventuelt af marcipan - er en del lækrere. Da jeg lavede dem, trykkede jeg en enkelt After Eight ned i massen, inden der kom chokolade på, og det kan varmt anbefales. Deres (MEGET) flade udseende skyldes min dovenskab, piskede 'kun' æggemassen i 12 minutter (CRIME!). :D

Færdige flødeboller!

1 kommentar:

  1. Det må vist hedde en bøf-flødebolle :o)
    Sjov og god idé med after eight, det tror jeg smager godt.
    Og velkommen i blogland :o)

    SvarSlet