mandag den 27. februar 2012

Havregrød :D

Havregrød er fantastisk. Jeg vil måske endda næsten gå så vidt, som til at sige, at havregrød kunne være min livret.. ..Men så igen.
Jeg elsker havregrød. Jeg spiser den altid 'naturel', uden sukker, mælk, frugt eller noget på. Nogen kunne synes, det er lidt kedeligt - men hvorfor pynte på noget, der står SÅ smukt alene? (havrepoesi..)

Jeg koger den af 1 dl grovvalsede havregryn (så er der noget at tygge i, jeg synes tit at grød kogt på finvalsede gryn bliver til.. ..slim). Og selvfølgelig 2,5 dl vand + en knivspids salt.
Det er så her, man kunne fjerne 0,5 dl af vandet for at få en tykkere grød, erstatte det med mælk, putte revne æbler i eller noget helt fjerde og skørt.
Varm det op til kogepunktet, og lad det koge i 1 minut. Den dejligste duft spreder sig nu i huset..

Den skønneste morgenmad i verden. <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar