lørdag den 9. juni 2012

Verdens Bedste Brød - dag 1

Opskriften på "Verdens Bedste Brød" er efterhånden vidt og bredt spredt rundt i blogland. Se bare her, her og her. Jeg har fulgt "basisopskriften", men lidt eksperimenter bliver det vel altid til (:

Jeg brugte:

5 dl vand
2 tsk salt
Gær på størrelse med min lillefingernegl (jeg har små (små/lille)fingre..)
1 dl rugmel
1 dl hvid hvede
8 dl hvedemel



Alt sammen økologisk, natürlich. Se, nu venter jeg så bare på at hævetiden går - og glæder mig til nybagt brød imorgen tidlig!
Jeg ejer ikke, som mange andre bloggere, en fin Le Creuset (men åh, hvor er de altså smukke. Sådan en ville være kærkommen.. ..under juletræet. Har desværre haft fødselsdag i år.) støbejernsgryde, så jeg gør mit bedste i et andet bageredskab. Vi får se!!

Det hele er naturligvis stadig overspringshandlinger fra læsningen til mundtlige prøver. Fysik på tirsdag, matematik på onsdag, dansk på torsdag - og så et lille it-infomøde på gymnasiet på mandag!
Nå, nu vil jeg tilbage til Prisma10U (og The Tudors, 2. sæson. Uh, lækker Henry VIII).

Maria // BornInTheHorizon

Ps: Har I set at pluk-selv-jordbærstederne så småt er ved at åbne? Mon man ku' lokke en lillebror med på plukning.. ?



Her er min dej (nej, det var ikke sjovt). Ser den ikke 'dej'lig ud (nej, det var sgu egentlig værre. Never mind)?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar